Všeobecné obchodní podmínky

společnosti ARTH.cz s.r.o., IČO: 22588809, se sídlem Václava Košaře 103/20, Dubina, 700 30 Ostrava, zapsané v obchodním rejstříku, vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 98705

I. Obecné ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi společností ARTH.cz s.r.o., IČO: 22588809, se sídlem Václava Košaře 103/20, Dubina, 700 30 Ostrava (dále jen „Prodávající“), a fyzickou osobou, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující“), při nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu dostupného na adrese www.arth.cz (dále jen „Internetový obchod“).
  2. Tyto VOP jsou vydány dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím. Kupní smlouva a tyto VOP se uzavírají v českém jazyce.
  3. Uzavřením kupní smlouvy Kupující potvrzuje, že se s těmito VOP seznámil a že s nimi souhlasí. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před těmito VOP.
  4. Tyto VOP jsou platné od 13. února 2025.

II. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Umístěním nabízeného zboží na stránkách www.arth.cz činí prodávající návrh na uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká přijetím objednávky prodávajícím, o čemž je kupující informován e-mailem.
  2. Kupující provádí objednávku prostřednictvím internetového obchodu buď přes svůj zákaznický účet, nebo vyplněním objednávkového formuláře bez registrace. Při objednávce vybírá zboží, jeho množství, případně velikost, barvu a další parametry, způsob platby a doručení.
  3. Před odesláním objednávky může kupující zkontrolovat a upravit zadané údaje. Objednávka se stává závaznou kliknutím na tlačítko „Objednat“.
  4. Po dokončení objednávky obdrží kupující na svou e-mailovou adresu potvrzení obsahující rekapitulaci objednaného zboží, zvolený způsob platby a dopravy, a unikátní identifikační číslo objednávky.
  5. Prodávající si vyhrazuje právo kontaktovat kupujícího prostřednictvím e-mailu nebo telefonu, pokud bude potřeba upřesnit detaily objednávky nebo vyřešit případné nesrovnalosti související s jejím plněním.
  6. Pokud prodávající nemůže splnit některý z požadavků objednávky, zašle kupujícímu upravenou nabídku, která se považuje za nový návrh kupní smlouvy. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až po potvrzení kupujícím.
  7. Kupující může objednávku zrušit nebo změnit do doby, než je zboží předáno k odeslání. Zrušení objednávky je možné telefonicky nebo e-mailem.
  8. V případě zjevné chyby v ceně zboží si prodávající vyhrazuje právo objednávku stornovat a informovat kupujícího s novou nabídkou.
  9. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce, případně v anglickém jazyce po dohodě stran.
  10. Náklady na komunikaci na dálku (internet, telefon) hradí kupující sám.

 III. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně jeho hlavních vlastností a cen, jsou uvedeny v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech zákonných poplatků. Náklady na dodání zboží se odvíjejí od zvoleného způsobu dopravy a úhrady kupní ceny.
  2. Cena uvedená u zboží v okamžiku objednávky je závazná a po dokončení objednávky se již nemění, a to ani v případě následné úpravy cen nebo probíhající slevové akce. Při výměně stejného druhu zboží za jinou velikost platí kupující stejnou cenu jako v původní objednávce. Pokud kupující žádá výměnu za jiný druh zboží, uplatní se cena dle aktuálního ceníku bez možnosti využití slevových kódů či dárkových poukazů.
  3. Prodávající si vyhrazuje právo měnit ceny zboží, pořádat slevové akce a poskytovat různé druhy slev (věrnostní, objemové, slevové kódy apod.). Každá sleva je uplatnitelná pouze jednou, pokud není uvedeno jinak. V případě porušení podmínek slevy má prodávající právo ji neuznat a nabídnout kupujícímu pokračování objednávky bez této slevy.
  4. Dárkové poukazy lze uplatnit pouze v plné hodnotě v jedné objednávce. Pokud je hodnota poukazu vyšší než hodnota nákupu, nevyužitá částka není refundována ani převedena na nový poukaz. Na dárkové poukazy nelze uplatnit slevové kódy a nejsou směnitelné za hotovost.
  5. Slevové kódy mají časově omezenou platnost a mohou být vázány na konkrétní druh zboží, minimální hodnotu objednávky apod. V jedné objednávce lze uplatnit pouze jeden slevový kód. Při vrácení zboží se neobnovuje platnost slevového kódu a případné využité kredity nebo cashback nejsou vráceny na zákaznický účet.
  6. Veškerá prezentace zboží na stránkách e-shopu má informativní charakter a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na toto zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním jsou k dispozici v internetovém obchodě. Případné slevy nelze kombinovat, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.

IV. Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Kupující může uhradit cenu zboží a náklady na dodání následujícími způsoby:
  • platba při převzetí (dobírka): v hotovosti nebo kartou při převzetí zboží od přepravce nebo na výdejním místě partnera,
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího: č. 7533501379/0800, vedený u České spořitelny,
  • bezhotovostně prostřednictvím platební brány: Comgate, a.s.: kupující může využít platbu kartou nebo bankovními tlačítky. Poskytovatelem této služby je společnost Comgate, a.s., Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové. Podrobnosti o platbě jsou dostupné na https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana. Platba kartou probíhá zadáním údajů o kartě a potvrzením platby, částka je ihned odečtena z účtu kupujícího. Platba bankovními tlačítky probíhá přesměrováním do internetového bankovnictví kupujícího, kde po přihlášení platbu potvrdí. Více informací na https://help.comgate.cz/v1/docs/cs/platby-kartou a https://help.comgate.cz/docs/bankovni-prevody. Pro reklamace nebo dotazy k platbám lze kontaktovat Comgate, a.s. na e-mailu platby-podpora@comgate.cz nebo telefonu +420 228 224 267.
  1. Kupní cena je splatná při převzetí zboží (dobírka) nebo do 2 dnů od uzavření kupní smlouvy (bezhotovostně). V případě platby prostřednictvím platební brány se kupující řídí pokyny poskytovatele elektronických plateb. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
  2. Po provedení objednávky lze zvolený způsob platby změnit pouze se souhlasem prodávajícího.
  3. Zboží je doručeno na adresu uvedenou kupujícím v objednávce. Kupující si volí způsob dodání během procesu objednávky. Náklady na dodání jsou uvedeny v objednávce a potvrzení objednávky prodávajícím. Pokud je doprava sjednána na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady.
  4. Kupující je povinen převzít zboží při dodání. Pokud je nutno zboží doručit opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, kupující je povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním nebo změnou způsobu doručení.
  5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  6. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny a nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale neučinil tak.
  7. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad (fakturu), který bude přiložen k dodávanému zboží. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online. V případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
  1. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
  • poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  • o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
  • dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  • dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
  • dodávce novin, periodik nebo časopisů,
  • dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
  1. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
  2. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
  3. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit zboží řádně zabalené, spolu s dodacím listem nebo jiným dokladem umožňujícím identifikaci objednávky, aby bylo možné správně přiřadit vrácené zboží ke konkrétní kupní smlouvě. Zboží je nutné zaslat na adresu: ARTH.cz s.r.o., Václava Košaře 103/20, Dubina, 700 30 Ostrava Kupující musí zboží odeslat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 občanského zákoníku kupující hradí veškeré náklady spojené s vrácením zboží, včetně situací, kdy jej nelze odeslat běžnou poštovní cestou.

  4. Vrácené zboží nesmí být poškozené ani vykazovat známky používání a musí být kompletní, včetně veškerého příslušenství. Kupující odpovídá za případné snížení hodnoty zboží, pokud s ním nakládal jiným způsobem, než bylo nutné k jeho prohlédnutí a seznámení se s jeho vlastnostmi.
  5. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  6. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  7. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  8. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  9. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
  10. Podrobné informace o podmínkách výměny, vrácení nebo reklamaci zboží naleznete na následujícím odkazu: Výměna, vrácení a reklamace zboží

VII. Práva z vadného plnění

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
  2. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
  • výměnu za nové zboží,
  • opravu zboží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupit od smlouvy.
  1. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
  • pokud má zboží podstatnou vadu,
  • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
  • při větším počtu vad zboží.
  1. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  2. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
  3. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
  4. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  5. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
  6. Volbu způsobu reklamace má kupující.
  7. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

            VIII. Doručování

            1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
            2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
            3. IX. Mimosoudní řešení sporů
            4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
            5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
            6. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
            7. X. Závěrečná ustanovení
            8. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
            9. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
            10. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
            11. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
            12. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
            13. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
            14. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

            IX. Ochrana osobních údajů

            Podrobné informace o zpracování osobních údajů naleznete na následujícím odkazu: Ochrana osobních údajů.

            IX. Závěrečná ustanovení

            1. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího ke dni odeslání elektronické objednávky kupujícím. Rozhodné znění obchodních podmínek je kupujícímu zároveň zasláno spolu s potvrzením objednávky.
            2. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli upravit nebo doplnit tyto obchodní podmínky. Změny vstupují v platnost dnem jejich zveřejnění na internetových stránkách prodávajícího, pokud není výslovně uvedeno jinak.